کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

حسین یک مکتب است




سلام


گرخوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است


امروز اول محرم است.

و باز شورشی عظیم در خلق عالم است.

از یکی دو روز پیش شهر کم کم داره سیاه پوش می شه .

عزاداری برای حماسه عاشورا ، یک عشق به تمام معنی است.کسی هم نمی تواند منکر آن شود.

اما ؛ من اول به خودم میگم . یاکاش در کنار این عزاداری و سیاه پوشیدن و بر سر و سینه زدن؛ کمی هم به مکتب حسینی توجه داشته باشیم.

ما ادعای حسینی بودن رو داریم اما باید ببینیم در مکتب حسین جایی داریم یانه

چقدر از پیام های عاشورا را شناخته ایم؟

چرا حسین در حماسه ای چنین بزرگ حتی کودک شش ماهه خود را فدا کرد؟

آیا برای اینکه حماسه هرچه غمبار تر باشد و ما بیشتر بر سر وسینه بزنیم ؟

به راستی که اینچنین نیست .

من خودم یکی از عاشقان هیئت و عزاداری حسین هستم و هر سال همگام با همه مردم در این مراسم بزرگ شرکت می کنم .

اما اون جوری که باید به مکتب حسین توجه نداشتم. شاگرد خوبی در این مکتب نبودم.

این عزاداری ها هر سال عظمت اون حماسه رو باز گو می کنه و چه خوب است که ما باشرکت در این مراسم ، حد اقل در این دو ماه محرم بیشتر به سمت حسینی شدن حرکت کنیم.

اگه نماز صبحمون قضا می شه به خاطر داشته باشیم که حسین در ظهر عاشورا هم نماز رو به پا داشت .

خدایا خودت به ما کمک کن که حسینی باشیم و در مکتب حسین درس واقعی عشق رو هم بیاموزیم .

یا حسین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد