کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

آتش عشق تو در جان خوشتر است

25 فروردین روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری است

غزلی از این عارف فرزانه شما و خودم را میهمان می کنم



آتش عشق تو در جان خوشتر است

دل ز عشقت آتش افشان خوشتر است
هر که خورد از جام عشقت قطره ای
تا قیامت مست و حیران خوشتر است
تا تو پیدا آمدی پنهان شدم
زانکه با معشوق پنهان خوشتر است
درد عشق تو که جان می سوزدم
گر همه زهر است از جان خوشتر است
درد بر من ریز و درمانم مکن
زانکه درد تو ز درمان خوشتر است
می نسازی تا نمی سوزی مرا
سوختن در عشق تو زان خوشتر است
چون وصالت هیچ کس را روی نیست
روی در دیوار هجران خوشتر است
خشکسال وصل تو بینم مدام
لاجرم در دیده طوفان خوشتر است
همچو شمعی در فراقت هر شبی
تا سحر عطار گریان خوشتر است

باز بانگی از نیستان می رسد

سلام

خبر با یک پیامک به من رسید

بعد از جلال ذوالفنون میراث دار هنر دو تار نوازی جنوب خراسان نیز در گذشت .

تسلیت از سوی یکی از دوستان با وفا

صدای دوتارش را اولین بار در قطعه ای کوتاه از رادیو شنیده بودم

دو سال در تربت جام سرباز معلم بودم اما هیچ وقت نتوانستم استاد را از نزدیک ببینم و یا خودو به باخرز بروم و از نزدیک او را ملاقات نمایم

بعدها بیشتر با صدای سازش مانوس شدم

قطعاتی که بر روی تک سیم می نواخت روح و جان آدم را صیقل می داد.

در وصفش بهترین سخن اشعار مرحوم اخوان ثالث است

ادامه مطلب ...

بفرمایید آب یخ

سلام

دیروز دوشنبه طبق برنامه هفتگی با دوستان و همکاران رفتیم کوه

مسیر بوژان رو انتخاب کردیم


ادامه مطلب ...

هفته سلامت

سلام

هفته سلامت از 18 فروردین تا 24 فروردین موقعیتی است که بیشتر به فکر سلامتی خود و خانواده امان باشیم .

اگه از مردم بپرسیم چه چیزی در زندگی بیشترین اهمیت را براتون داره ؟ تقریبا همه یک جواب رو میدن . سلامتی !

سلامتی خودمون و خانواده مون .

اما باید ببینیم برای حفظ سلامتی که از بزرگترین نعمات الهی است چه کار کرده ایم و می کنیم ؟


اگر سلامتی برای ما مهمه چرا این قدر آمار تصادفات و تلفات جانی تو کشور ما زیاده ؟!

چرا در یک شب چهارشنبه سوری اینقدر حادثه داریم ؟!

چند نفر  از ما تو خونمون یه خاموش کننده آتش نشانی و یه جعبه کمکهای اولیه داریم ؟!

چرا مصرف سیگار و مواد مخدر اینقدر بالاست ؟!

این قوطی حلبی های بدون ایمنی رو چرا اسمشو گذاشتیم ماشین و می خریم و سوار می شیم ؟!

چقدر به بهداشت خودمون و خانوادمون اهمیت می دیم ؟!

و دهها سؤال دیگه از این قبیل


پس بیایید سلامت باشیم !