کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

این ره که می رویم

سلام


این روزها صحبت از 9 دی ماه روز بصیرته

چندروز بود یه چیزی ذهن منو مشغول کرده بود که این مناسبت فرصت خوبی شد برای گفتگو .

در برخی مناسبت های ملی پیامکهایی رو دیدم یا شنیدم که برخی برای گرامی داشت این مناسبت ها ، متاسفانه به برخی از مقدسات دینی و مذهبی ما توهین کرده بودند .

از جمله در برخی پیامکهای شب یلدا

و متاسفانه خیلی از ما این پیامک ها رو دانسته و چه بسا ندانسته برای همدیگه ارسال کردیم و می کنیم تا لبخندی بر لب همدیگه بنشانیم .

اما به راستی به چه قیمتی !

ببینین من نیومدم اینجا بخوام از همه ی رفتارهایی که درحکومت جمهوری اسلامی انجام می شه دفاع کنم و یا اونا رو رد کنم . مطمئنا همه ی ما انتقاداتی به حکومت و دولت داریم که چه بسا درست هم هست. اما حرف من اینه که آیا اگر در کشور ما به پیشینه و افتخارات ملی ما کم توجهی شده و یا حتی بی احترامی شده باید ما بیایم به مذهب و آیین دینی خودمون توهین کنیم که یعنی این اعتراضه !

یه دوستی داشتم از عزیزان اهل سنت که هر جا هست خدا نگهدارش باشه . اون می گفت تو خدمت سربازی یکی از سربازان به یکی از خلفا توهین کرده بود و ایشون هم یقه شو گرفته ببره حراست شکایت کنه ازش . بنده خدا با التماس بهش می گفته خوب تو هم به علی ما فحش بده .

می گفت بهش گفتم مگه فکر کردی که علی فقط مال شما شیعه هاست .

حالا ما می خوایم نام کوروش رو زنده کنیم خیلی خوبه . اما چرا با توهین به حضرت عباس (ع)!

اینا هر کدوم در جای خود بزرگن و برای ما قابل احترام . نکنه یه عده ای با دسیسه های ازپیش برنامه ریزی شده بخوان این بار با شعار ملی و مذهبی در بین مردم تفرقه ایران ایجاد کنن .

بعضی حرفها و رفتارها اثر ننگش به راحتی از دامن یه گروه و یا حتی یه جامعه پاک نمی شه .

همونطور که رفتارهای برخی در روز عاشورای حسینی دل تموم مردم رو به درد آورد .

مبادا در این بین ما جزء افرادی باشیم که ندانسته آتیش بیار معرکه شدیم .

خداوند خودش در همه حال راهنمای ما باشد .

نظرات 2 + ارسال نظر
نازنین دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:54

سلاااااااااام؛ خیلی خوب بود؛ مرسی
کوروش کبیر: در تمام عمرم، همواره به خداوند احترام گذاشته ام، زیرا ایمان من، راستین و ژرف بود.
و در جای دیگر کوروش کبیر: من نیز اعتقادات ملل دیگر را مورد احترام قرار می دادم.

ابوالفضل یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 http://www.mardankhatar.blogsky.com

دعا میکنم که خداازتو بگیرد،هرآنچه که خداراازتو گرفت...دکترعلی شریعتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد