کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

سرود نیشابور

سلام

سال گذشته سرود نیشابور برای اولین بار در یک مراسم رسمی در مجموعه ورزشی توانیر رونمایی شد.

این سرود ویژه توسط استاد خدابخش صفادل سروده شده و استاد احمد بیان آهنگ‌سازی آن را انجام داده است.

این سرود از یک مقدمه و سه قسمت تشکیل شده که در ابتدای مقدمه صدای زنگ‌های بیم آور آمده که اشاره به تاریخ و سه تهاجم خانمان‌سوز و ویران‌گری که در طول تاریخ، ابرشهر نیشابور شاهد آن بوده است.

صدای سازهای کوبه‌ای و شیون زنان نمایان‌گر این مصیبت‌ها است اما نیشابور سرافراز بارها از دامن بینالود با شور و شکوه روییده و درد و زخم‌های پیشینیان را نیز بر دوش کشیده است.

مقام یا مد قسمت اول سرود نیشابور مینور است که اشاراتی به همایون نیز شده و قسمت دوم در شور و قسمت سوم در مد ماژور نوشته شده است.

سرود ویژه نیشابور برای ارکستر سمفونیک، گروه کر و دو خواننده تنور نوشته و اجرا شده است که خوانندگی آن را دامون نورالدین و استاد احمد بیان بر عهده دارند.

نماهنگ توسط استاد احمد بیان و وحید بیان برای نیشابور ساخته شده است که در مجموعه توانیر نیشابور با حضور مسئولان عالی رتبه رونمایی شد.

از سال گذشته در برنامه های مختلف با حضور مردم و مسئولین این سرود پخش شده که آخرین بار نیزدر مراسم استقبال از رئیس جمهور و همچنین روز ملی خیام پخش شد.

در اینجا از تمامی دست اندر کاران وعزیزانی که در به ثمر نشستن این اثر همکاری داشته اند به خصوص استاد صفادل و استاد بیان به سهم خودم سپاسگزاری می کنم .

این هم خود سرود برای دانلود



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد