کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

آلبوم سبوی تشنه منتشر می شود

آلبوم  موسیقی سبوی تشنه برگرفته از اشعار اسطوره ادبیات پارسی، مهدی اخوان ثالث می باشد که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد درگذشت این شاعر مهر 90منتشر می شود .

آرش کامور آهنگساز و تنظیم کننده جوان  نیشابوری سبوی تشنه درخصوص انتشار این آلبوم موسیقی جدید خویش اظهارداشت: "مدتی این مثنوی تاخیر شد ، مهلتی بایست تا خون شیر شد" نام سبوی تشنه که برگرفته از یکی از اشعار اسطوره ادبیات معاصر یعنی مهدی اخوان ثالث می باشد نامی است که برای این آلبوم انتخاب و این اثر پیشکش به بیست و یکمین سالگرد درگذشت این شاعر شده است .

 وی گفت:سبوی تشنه به خوانندگی سالار عقیلی و با ارکستری به نام سروشان، تولید و زمان زیادی صرف ارائه این اثر شده است .

کامور یادآور شد : در طی سالهای تنظیم و آهنگ سازی این اثر قصد بر آن بوده که از تلفیق شعر با موسیقی به نحوی سنجیده استفاده شود که نه شعر فدای موسیقی و نه موسیقی فدای شعر گردد.

 وی بیان داشت: در بعضی از قطعات این مجموعه موسیقی فضای تصویری به خود می گیرد و در جاهایی تضادهایی بین شعر و موسیقی به گوش می رسد که این تضادها برای تاثیرگذاری بیشتر بر شنونده می باشد .

این آهنگساز جوان نیشابوری به مرارت های این اثر اشاره کرد وگفت: در طول کارهای خواننده پرآوازه و جوان ایران، سالار عقیلی  اواین اثر را یکی از سخت ترین و پرکارترین آلبوم های خویش معرفی کرده است.

آرش کامور به هدف از ساخت و تولید این اثر اشاره کرد  و عنوان داشت: این اثر بازگو کردن غم دیرین این  شاعر است و در کنار کار بر روی اشعار مهدی اخوان ثالث قطعاتی نیز بر روی سروده های شاعران جوان و معاصری چون روح اله ابهری و ... کارشده که این سروده ها پیامی جدا از جهان بینی اخوان ثالث ندارند و به نوعی تقدیم به این شاعر و مجموعه شده است.

آهنگ ساز سبوی تشنه در خاتمه تصریح کرد: اگرچه برای رساندن این اثر به گوش مخاطبش سختی فراوان برده ایم اما امید آن داریم که این خردک اثر درخور صلابت ایران و ایرانی باشد

کنسرت گروه سروشان با صدای سالار عقیلی

با آواز «سالار عقیلی» و به آهنگ‌سازی «آرش کامور»: کنسرت گروه «سروشان» در شهر نیشابور برگزار می‌شود.

کنسرت موسیقی ایرانی گروه «سروشان» تحت عنوان «به یاد کوچه باغ‌های نیشابور» با ‌خوانندگی «سالار عقیلی» و با آهنگ‌سازی و سرپرستی «آرش کامور» در شهر فرهنگ و هنر; «نیشابور» برگزار می‌شود.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی این کنسرت در تاریخ ۲۷، ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور اجرا می‌شود. زمان برگزاری این برنامه ساعت ۱۹:۰۰ و در یک سئانس خواهد بود.

آرش کامور آهنگ‌ساز و سرپرست گروه سروشان ضمن اعلام این خبر به مجله‌ی موسیقی ملودی گفت: «کنسرت «به یاد کوچه باغ‌های نیشابور» از مجموعه‌ای‌ست به نام «سبوی تشنه» که بر روی آثار مهدی اخوان‌ثالث و شاعران معاصر ایران ساخته شده و با خوانندگی سالار عقیلی، در کشورهای آمریکا و کانادا نیز اجرا شده است.»

منبع خبر

http://www.melodymag.com

http://ershadneyshabur.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد