کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

کیش مهر

برگ هایی در آغوش باد

بیست ویکمین سالگرد همراهی شاعر قاصدک با قاصدک ها

چهارم شهریور سالگرد درگذشت مهدی اخوان ثالث یکی از بهترین شعرای معاصر ایران بود .

خبر برگزاری مراسم را در روزنامه ی خراسان دیدم که چه غریبانه بوده .

من با شعر اخوان سالها زندگی کرده ام . خصوصا با کاست قاصدک که با صدای خود شاعر بود .


قاصدک !

هان چه خبر آوردی ؟

از کجا وز که خبر آوردی ؟


خوش خبر باشی ، امّا ، امّا
گِرد بام و درِ من
بی ثمر می گردی
انتظار خبری نیست مرا
نه زیادی نه زدّ یا ردیاری ـ باری
برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس
 برو آنجا که تو را منتظرند
قاصدک !
 در دل من همه کورند و کرند
دست بردار از این در وطن خویش غریب
قاصد تجربه های همه تلخ
با دلم می گویند
که دروغی تو دروغ
که فریبی تو فریب
قاصدک ! هان ، ولی .... آخر .... ای وای !
راستی آیا رفتی با باد؟
با توام ، آی ! کجا رفتی ؟ آری ... !
راستی آیا جایی خبری هست هنوز ؟
مانده خاکستر ، گرمی ، جائی ؟
در اجاقی ، طمع شعله نمی بندم ، خردک شرری هست هنوز ؟
قاصدک ! ابرهای همه عالم شب و روز

در دلم می گریند .


برای دانلود اشعار اخوان ویژه موبایل به صفحه کتابخانه مجازی مراجعه کنید


نظرات 1 + ارسال نظر
عزیز یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 15:33

دریچه ها
ماچون دو دریچه روبروی هم
اگاه زهر بگو مگو ی هم
هر روز سلام و پرسش و خنده
هر روز قرار روز اینده
نه مهر فسون نه ماه جادو کرد
نفرین به سفر که هرچه کرد او کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد